До серпневих нарад, засідань фахових методичних об'єднань



https://innavidiborenko.wixsite.com/website-1
Науково-методична лабораторія суспільствознавчих дисциплін КЗ "КОІППО імені Василя Сухомли
нського" 
(завідувач Наталія ЧЕРТКОВА) на секціях учителів історії та суспільствознавчих дисциплін рекомендує опрацювати такі питання:

1. Особливості викладання предметів освітньої галузі «Суспільствознавство» в умовах реалізації Концепції Нової української школи. 

2. Аналіз результатів зовнішнього незалежного оцінювання з історії України за 2021 рік. 

3. Обговорення програм, підручників з історії України, всесвітньої історії, основ правознавства, інтегрованого курсу «Громадянська освіта», що будуть чинними в 2021/2022 н. р., особливості змісту та методики нових підручників з історії України та всесвітньої історії для 8 класу. 

4. Організація дистанційного навчання учнів в умовах суспільних викликів: проблеми та перспективи. 

5. Корисні сервіси для створення презентацій та візуалізації інформації: https://cutt.ly/inUMmNP. 

6. Моделювання компетентнісного навчання громадянського спрямування в умовах реалізації Концепції Нової української школи.

7. Робота з джерелами правових та юридичних документів, тестування з обґрунтуванням, аналіз правових ситуацій на уроках з основ правознавства.
 8. Законодавчі зміни до галузевих кодексів та базових законів України. 
9. Ознайомлення з інформаційно-методичними листами Міністерства освіти і науки України «Про вивчення історії, правознавства, інтегрованого курсу «Громадянська освіта», курсів за вибором суспільно-гуманітарного напряму у 2021/2022 н.р. та їх обговорення. 
10. Презентація інтернет-ресурсів учителів суспільствознавчих дисциплін. 
11. Про участь педагогів у Всеукраїнському конкурсі «Вчитель року – 2022» в номінації «Основи правознавства». 
12. Сучасні технології навчання предметів освітньої галузі «Суспільствознавство» в умовах упровадження концепції Нової української школи. 
13. Технології мобільного навчання та Використання можливостей мобільних пристроїв на уроках суспільствознавчих дисциплін.
Рекомендовані джерела 
1. Державний стандарт базової і повної загальної середньої освіти (громадянська та історична освітня галузь), затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 30 вересня 2020 року № 898 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cutt.ly/5nUMAdJ. 
2. Професійний стандарт за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://nus.org.ua/wpcontent/uploads/2020/12/Nakaz_2736.pdf . 
3. Посохова Н. М. Критичне мислення у світлі вимог концепції «Нової Української Школи» //Історія та правознавство. – 2019. – № 10–12. 
4. Баханов К.О. Запровадження компетентнісного підходу до навчання історії в школі. Частина 1. – Х.: Вид. група «Основа», 2017. – 123 с. (Б-ка журн. Історія та правознавство». Вип. 3 (159). 
5. Голодюк Л. С. Інтернет-ресурс учителя: форма презентації та популяризації власного педагогічного досвіду [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://bit.ly/2XhXcUL .
 6. Хижняк І. Нові виклики системних, цивілізаційних і культурно-ціннісних змін: глобальний і регіональний виміри//Історія в рідній школі. – 2020. – № 4. 
7. Підготовка до ЗНО з історії України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://lv.testportal.gov.ua:82/traneeHistory/edusite/index.html. 
8. Рябовол Л. Т. Курси правознавства та громадянської освіти: роль і значення для розвитку компетентностей Нової української школи //Історія та правознавство. – 2019. – № 25–27.
9. Історія України 5-9 та 10-11 класи. Навчальна програма для закладів загальної середньої освіти, затверджена наказом МОН України від 21.02.2019 № 236. 
10. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України», «Всесвітня історія» 5–9 класи, «Основи правознавства» 9 клас, затверджена МОН України // Наказ МОН України від 07.06.2017 р. № 804. 
11. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів «Історія України», «Всесвітня історія», «Історія: Україна і світ (інтегрований курс)»10–11 класи, «Громадянська освіта» 10 клас, затверджені наказом МОН України //Наказ МОН України від 23.10.2017 № 1407. 
12. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. Практикум: Навчальний посібник. – Київ: Видавничий дім «Слово», 2013. – 448 с. https://eltutor.at.ua/Podskazki/Dychkivska.pdf . 
13. Викладання предметів освітньої галузі «Суспільствознавство» в 2021– 2022 н. р. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://innavidiborenko.wixsite.com/website-1 . 
14. Нова українська школа: Порадник для вчителя /під загальною редакцією: Бібік Н.М. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://bit.ly/2L5y0KJ. 
15. Пілотна версія інтерактивної онлайн-платформи курсу з громадянської освіти для 10 класів «ЗD Демократії: думаємо, дбаємо, діємо». [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://citizen.in.ua/. 
16. Демократична школа /[Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://cutt.ly/ynYz8gl. 
17. Конкурс «Учитель року – 2022» в Кіровоградській області. – Режим доступу: https://konkurs-2022.blogspot.com/ . 

На засідання РМО пропонується застосовувати інноваційні форми роботи з педагогами, а саме: Бліц-опитування «Теза навчального року», презентаційний меседж «А я роблю так…», педагогічні майстерки «Панорама творчості вчителі географії», «Методичний воркшоп», «Веб-квест» тощо.

Сучасний вчитель може обирати такі інноваційні технології таметоди як: "перевернутий клас", "подієва освіта", "гейміфікація", "бріколаж", змішане навчання, хмарне навчання, "скрайбінг", "кейс-метод".

Майбутнє освіти за змішаним навчанням, коли поєднується традиційна та онлайн-освіта. Термін «змішане навчання» (в англомовній літературі – blended або hybrid learning) має різні визначення у літературі. Загалом це – поєднання офлайн- (або особисто, «на місці») та онлайн-навчання у різних пропорціях.
Переведення частини процесу в онлайн відрізняє змішане навчання від звичної для України системи – у класі з зошитами та підручниками. 
Наприклад, учні можуть опрацьовувати теоретичну частину вдома, переглядаючи відео та вивчаючи супровідні матеріали. Після цього на уроці з вчителями та однолітками виконують практичні вправи або працюють у групах над проєктом. За такої моделі вчителі стають модераторами освітнього процесу. Під час роботи вони визначають, наскільки добре розуміють тему окремі учні, і внаслідок цього можуть змінювати спосіб роботи з класом .
Рекомендовані джерела 
1. План заходів щодо популяризації природничих наук та математики до 2025 року. URL: https://cutt.ly/enUXA2V. 
2. Державний стандарт базової середньої освіти (Затверджений Кабінетом Міністра України 30 вересня 2020 року). URL: https://cutt.ly/NnUXXus. 
3. Типова освітня програма для 5–9 класів Електронний ресурс Концепція розвитку STEM-освіти 2020–2027 рр. URL: https://cutt.ly/gnUX0af. 
4. Дистанційне навчання з географії. URL: https://cutt.ly/pnUCoHP.
5. Наказ МОН України від 22.06.2016 р. № 704 «Про затвердження Типового переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів». 
6. Засєкіна Т.М. Інтеграція в шкільній природничій освіті: теорія і практика: монографія / Тетяна Миколаївна Засєкіна. – Київ: Педагогічна думка, 2020. – 400 с. 
7. Використання квесту як засобу активізації навчальної діяльності учнів. URL: https://cutt.ly/RnUCjhm 
1











Відбулися серпневі засідання районних методичних об’єднань


ПРОТЯГОМ 25-26 СЕРПНЯ 2015 РОКУ У РАМКАХ СЕРПНЕВОГО ТИЖНЯВІДБУЛИСЯ ЗАСІДАННЯ  РАЙОННИХ МЕТОДИЧНИХ ОБЄДНАНЬ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА, ГЕОГРАФІЇ ТА ЕКОНОМІКИ ПРИУРОЧЕНІ ПОЧАТКУ НОВОГО 2015/2016 НАВЧАЛЬНОГО РОКУ.

ПІД ЧАС ЗАСІДАНЬ РМО РОЗГЛЯНУТО НИЗКУ ПРОБЛЕМНИХ ПИТАНЬ, ЩО ОРІЄНТУВАЛИСЯ НА ОСОБЛИВОСТІ ВИКЛАДАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ПРЕДМЕТІВ У 2015/2016 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ.

ПРОАНАЛІЗОВАНО РОБОТУ РМО ВЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ ЗА 2014/2015 Н.Р. ТА ВИЗНАЧЕНО ОСНОВНІ ЗАВДАННЯ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ЗМІСТУ МЕТОДИЧНОЇ ПРОБЛЕМИ У НОВОМУ НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ.ЗВЕРНЕНО УВАГУ НА ЗМІНИ У НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ З ІСТОРІЇ, ПРАВОЗНАВСТВА ТА ГЕОГРАФІЇ.

ОПРАЦЬОВАНО СОБЛИВОСТІ ЗМІСТУ ТА МЕТОДИКИ НОВИХ ПІДРУЧНИКІВ З ІСТОРІЇ УКРАЇНИ, ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ ТА ГЕОГРАФІЇ ДЛЯ 7 КЛАСУ.

ОБГОВОРЕНО РЕЗУЛЬТАТИ УЧАСТІ ШКОЛЯРІВ РАЙОНУ  У ПРЕДМЕТНИХ ОЛІМПІАДАХ ТА КОНКУРСАХ У 2014/2015 Н.Р.

У ХОДІ ПЕДАГОГІЧНОГО ДАЙДЖЕСТУ УЧАСНИКИ СЕРПНЕВОГО ЗАСІДАННЯ ВЧИТЕЛІВ ІСТОРІЇ ТА ПРАВОЗНАВСТВА ОЗНАЙОМИЛИСЬ ІЗ ПЕДАГОГІЧНИМ ДОСВІДОМ ЛАУРЕАТА ОБЛАСНОГО КОНКУРСУ "УЧИТЕЛЬ РОКУ-2015" У НОМІНАЦІЇ "ПРАВОЗНАВСТВО".